Design nábytku a interiéru SŠ

Hlavní cena:

Matěj Moravec / Saguaro

Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku v Hradci Králové / vedoucí práce Mgr. Martin Moravec

Závěsný věšák na ošacení inspirovaný kaktusem Carnegiea gigantea, nejvyšším druhem kaktusů. Věšák má důmyslný systém výklopných háčků, které mají evokovat trny kaktusu. Objekt vznikl jako klauzurní práce ve třetím ročníku, je vyroben z odpadní překližky a má odkazovat na stále se zmenšující životní prostor této rostliny.

Ocenění :

Kateřina Husáková / Boomerang

Vyšší odborná škola uměleckoprůmyslová a Střední uměleckoprůmyslová škola, Praha / vedoucí práce Ing. arch. Marek Teska

Židle je tvořena z březové překližky tloušťky 15 a 21 mm. Nejvýraznějšími prvky jsou nosné části ve tvaru V, které nabízejí různá barevná provedení. Otvory vyfrézované v opěráku odlehčují celkový vzhled a tvoří zajímavý detail. Prostřední otvor také umožňuje snadnější manipulaci s židlí.

Markéta Chytilová / Skinny House

Střední škola designu a módy, Prostějov / vedoucí práce Ing. Arch. Daniela Štefková

I chose a narrow house in Holland as an assignment for my graduation work. I found this type of house interesting because it is somewhat unconventional for our environment. The task was to design a specific house with specific needs. To the dimensions of approximately 5 X 15 meters on two or three floors to create a home for a young couple of artists. The couple will appreciate the design pieces and space for their work, be it studios or offices. These demands had to be met.

Due to the nature of the clients, I could afford to experiment more. Here you will find interesting design pieces from my own creation of Completely Human Furniture.

For the most part, I design the organic furniture myself and match the colors to the entire interior, which is permeated by two main colors: cold green and muted pink (their shades).

The whole house is completely passable, with understandable exceptions, you won’t find many doors here. I divide the space with curtains (in the office upstairs), at the same time they improve the acoustics in the interior. The design acoustic panels from Lappa Studio here have both their functions, but above all the decorative one. They perform the acoustic function mainly in the study downstairs.

There are two offices and one studio in the house. The graphic artist’s office is located at the very top, while the painter’s studio is on the ground floor. It also has its practical reasons, the studio downstairs has higher ceilings
even doors due to large image formats and is isolated from living areas due to chemicals
and colors used in the work.

The entire house is more of a conceptual and experimental project than other classic apartmentsand the houses I designed.

Design nábytku – závěrečné práce

Hlavní cena:

Miriam Danielková / Jídelní židle Máňa

Univerzita J .E. Purkyně, Ústní nad Labem / vedoucí práce MgA. Jan Čapek

Kuchyňská židle Máňa absorbuje jak vliv současné designérské tvorby, tak vliv folklórní. Technologie řezání laserem mi umožnila nechat se inspirovat textilními folklórními dekory. Židle je tvořena čtyřdílnou křížovou dřevěnou konstrukcí z březové překližky spojenou s šestidílnou ohraňovanou hliníkovou konstrukcí. Mezi její přednosti patří váha, je velice lehká, váží cca 3,5 kg. Její elegance spočívá především v kulatém tvaru opěráku a oble tvarovaném sedáku s dekorovanými okraji. Oblou siluetu vhodně doplňují geometricky zalomené plochy, které zaručují komfortní sezení. Židle krásně doplní moderní interiéry o folklórní prvek. Je vhodná ke kuchyňským stolům stejně jako do interiérů i exteriérů kaváren. V rámci budoucí produkce by bylo možné udělat různé barevné varianty dřev a hliníku, včetně leštěného povrchu.

Ocenění:

MgA. Iveta Krmíčková / LOOP

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

LOOP je kolekce interiérových věšáků s integrací odpadových/zmetkových ohybů firmy TON a.s. Jako ohyby pro celou kolekci byly vybrány kruhy o průměru 40 cm, které neprošly kontrolou kvality kvůli povrchovým vadám a chybným spojům. Tyto vady nelze v uzavřeném tvaru opracovat. Po rozříznutí a odstranění chybného spoje, je možné všechny povrchové vady odstranit a ohyb tak získá požadovanou kvalitu pro další použití. Kolekce obsahuje 4 produkty, kde jsou použity různé výseče tohoto kruhu: němý sluha, stojanový věšák, šatní stojan a šatní ramínko.

Kristina Zejkanová / Koník

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Plzeň / vedoucí práce Mgr.art. Jana Potiron, ArtD.

Každý rok by jich mohlo být pouze v Česku vyrobeno přes 140 000. Proč? Je vyrobený slisováním vánočního papíru, který zbyde po štědrovečerním vybalování dárků. U nás, v relativně malé zemi, to dělá přes 1 100 tun papíru ročně. Balící papír jakožto produkt na jedno použití a nedílná součást svátečního období znamená pro naši planetu ohromnou ekologickou zátěž, jelikož kvůli chemickým aditivům není zcela recyklovatelný. Stejnou pohromou jsou i hračky, které bývají z 90% vyrobeny z plastu a jejich životnost je stále kratší.
Houpací koník – dříve nejoblíbenější dětská hračka, symbol Vánoc a interiérový doplněk – propojuje nevinný dětský svět a alarmující ekologické a společenské problémy jako konzumerismus, nezodpovědnost a nestřídmost západního světa a pokazuje na tabuizování darování něčeho, co již jednou dárkem bylo.
Koníka bychom mohli zařadit k produktům slow design, jelikož namočený papír rozmělněný na kaši a slisovaný musí několik týdnů schnout. Materiál je snadno opracovatelný, vizuálně i hapticky zajímavý a velmi pevný. Tvarosloví respektuje psychologické a estetické principy a nabízí netradiční formu pojetí houpacího koníka, díky čemuž je atraktivní jak pro děti, tak i pro dospělé a je určitě zajímavým a svěžím interiérovým doplňkem.

Ondřej Pechal / Židle Tuta

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / vedoucí práce doc. MgA. Martin Surman, ArtD.

Návrh interiérové židle jsem pojal v čistých liniích a harmonických tvarech, které definují tuto židli. Zároveň jsem se snažil dbát na výrobní a tvarovou jednoduchost. Při navrhování jsem vyzkoušel různé barevné kombinace. Vznikly tak různé varianty židle, které se můžou hodit do rozličných interiérů. Pro výsledný návrh židle jsem zvolil kombinaci černého kovového rámu společně s černým sedadlem, opěradlem i područkami.

Speciální ocenění :

Aneta Honzová / Piet – kolekce venkovního nábytku

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

V diplomové práci se věnuji návrhu a realizaci kolekce venkovního nábytku pro nižší posezení, který má zpříjemnit ta místa, která se nachází především v soukromém exteriéru. Těmito prostory jsou především balkony, terasy bytů a zahrady rodinných domů, případně i zahrádky kaváren. Diplomová práce nachází vhodný materiál Resysta pro
exteriérové využití a klade si za cíl prozkoumat jeho možnosti a limity. Důležitou roli zde má člověk jako uživatel produktů; i proto práce klade důraz na ergonomii. Finálním produktem je nižší modulární sezení.

Design nábytku – klauzurní práce

Hlavní cena:

Natálie Costantinová / Židle Strip

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze / vedoucí práce Michal Froněk a Jan Němeček

Fasten your seatbelts!
Každý rok se na vrakovišti pohřbí miliony aut. To je slušná metráž pásů, které už dál nemají svoje využití. Na výplet židle Strip Vám stačí dva. Jsou pevné, podrží a pruží tak akorát, aby se nevyvěsily. Lapidárnímu tvarosloví vévodí měkké a řezané křivky, utvářející výrazově silný objekt. No a ta pohodlnost.

Ocenění:

Yelyzaveta Robak / WAVECASE

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Dřevěný penál WAVECASE vám pomůže rozšířit pracovní prostor a zorganizovat ho. Víko můžete použít v uzavřené poloze jako další povrch pro rozmístění tužek, nebo v otevřené pro rozšíření této plochy. Uvnitř penálu jsou magnety pro fixaci víka v obou polohách. Víko jezdí na skrytých drážkách bez ovlivnění vzhledu.

Při výrobě jsem používala jenom zbytky dřeva, abych podpořila bezodpadovou technologii.
Materiál – jasan
Povrchová úprava – včelí vosk, tuningový olej

Markéta Blažková / Policový systém KARi

Západočeská univerzita v Plzni / vedoucí práce Mgr. art. Jana Potiron, ArtD.

KARi je policový systém, který se snaží kombinovat stavební materiály s běžně používanými při výrobě nábytku. Ohýbaná kari síť tvoří jeho bočnice, do nichž se zasunují police s vyfrézovanými drážkami z libovolného deskového materiálu. Nejen jednoduchost sestavení bez použití nářadí a jiných spojovacích komponentů, ale také materiálová a rozměrová variabilita jsou hlavními znaky policových systémů, které tak padnou do jakéhokoliv interiéru.

Ocenění a speciální ocenění:

Petra Kmošťáková / NEST

Univerzita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem / vedoucí práce MgA. Jan Čapek

Elegantní trubková konstrukce nesoucí „hnízdečko“ vypletené provazem. To je křesílko NEST.
Prostor pro sezení není tvořen polstrováním, ale vypletením konstrukce z kovových tyčí. Tyčemi je rovněž definován jeho hlavní tvar. Povrch je upraven technologií práškového lakování. Křesílko lze snadno proměnit z hravě barevného na minimalistické a elegantní – a to pouze povrchovou úpravou a typem použitého výpletu.

Design interiéru – klauzurní práce 

Hlavní cena:

Bc. Margaréta Janovcová / Aktívny a pasívny priestor/ Kultúrno spoločenské centrum Sása

Technická univerzita vo Zvolene / vedoucí práce Mgr. art. Lucia Spišiaková Kružlicová, ArtD.

Koncepčným riešením semestrálnej práce “Aktívny a pasívny priestor” bolo navrhnúť kultúrno-spoločenské centrum ktoré bude slúžiť pre obyvateľou obce Sása. Pri navrhovaní daných priestorov som inšpiráciu čerpala z architektúry daného objektu, okolitého prostredia či samotného ľudu. Jednotlivé prvky som sa neskôr snažila zakomponovať do navrhovaného riešenia. Objekt pozostáva z knižnice so samostatným vstupom, spoločenskej miestnosti s kuchynkou a športovo-tanečným priestorom ku ktorým patria aj šatne.

Ocenění:

Barbora Makalová / IT open space kancelář v Květinovém domě

Vyšší odborná škola uměleckoprůmyslová – Praha / vedoucí práce Ing. Arch. Ivana Kubešková

Mou vizí bylo centralizovat pracovní místa, jelikož se jedná o nejzásadnější část kanceláře. Zároveň má tato dispozice pozitivní vliv na zaměstnance, kteří jsou ve středu dění a neposlední řadě je výhodná i pro šéfa, jemuž zajišťuje dostatečný přehled.Aby tato zóna skutečně působila jako jádro prostoru, je odlišena barvou koberce, jenž má tvar elipsy. Tento tvar kopíruje strop a také je v této části odhalená vzduchotechnika, barva obou ploch je temná modř, která podporuje intelektuální myšlení a působí profesionálně. Zbytek interiéru je laděný spíše do neutrálních, pastelových barev, které s tmavým středem tvoří kontrast a zároveň jsou pro zaměstnance příjemné a působí svěže. Důležitý je také akcent světlého dřeva, dubu, který prostor zútulňuje a uzemňuje a také použitá červená barva podporující energii a aktivitu.Z důvodu zachování vzdušnosti a přehledu jsem zasedací místnost a kancelář šéfa zvolila prosklenou, v případě potřeby soukromí je sklo opatřeno zatemňovací folií.
U vchodu se nachází recepce, jež je vybavena malou kuchyňskou linkou, ta je zakryta posuvnou zástěnou. Příchozí klienti se mohou posadit do křesel umístěných naproti ní. Tento prostor je oddělen skříňkou, do níž jsou zasazeny květináče s rostlinami. Díky tomu je nejen praktická, ale zároveň velmi dekorativní.Také jsou zde situovány dvě budky, které zajišťují soukromí při telefonních hovorech. Mezi nimi se nachází příjemné sezení, jež může sloužit i k formálním schůzkám.Do zóny u oken jsem navrhla dvě lavice z ohýbaného perforovaného plechu, jež lze využít pro práci i relax. Pod nimi jsou umístěny textilní sedací pufy.Kuchyňku s jídelním koutem od zbytku interiéru dělí příčka z černého skla, již lze využít jako tabuli. Kancelář je vybavena i jednoduchou tělocvičnou oddělenou pomocí žebřin, které zároveň tvoří zajímavý estetický prvek.

Kristýna Plischková / Seník Via Appia Antica

České vysoké učení technické v Praze / vedoucí práce prof. Akad. arch. Vladimír Soukenka, Ing.arch. Patrik Tichý

Bývalý seník z 19. století se nachází na slavné historické cestě Via Appia Antica v Římě a je majetkem stejnojmenného regionálního parku. Pro tento park jsou v budově navrženy výstavní prostor, edukační zázemí pro workshopy a kavárna.
Koncept interiéru spočívá v dialogu mezi původním surovým zdivem a nově vloženými konstrukcemi, které jsou výrazně růžové, zatímco původní zdi jsou takřka netknuté a neočištěné. Oblé tvary, které provázejí každý detail návrhu, taktéž podporují kontrast mezi nově vloženou a původní konstrukcí.

Jan Hába / Martin Coufal / Revitalizace budovy TJ Sokol-Vranovice

Mendelova univerzita v Brně / vedoucí práce Ing. arch. Boris Hála, Ph.D.

Sledovaným cílem projektu bylo navrhnout nové řešení pro původní zanedbanou budovu. V návrhu interiéru i exteriéru je kladen důraz na vizuálně čisté plochy, které jsou v interiéru sjednoceny do přírodního betonu. Důležité prvky (jako infopult a informační grafika) pak betonu kontrastují sokolskou červenou. Důležitým doplňkem jsou roxorové tyče, které tvoří sezení nebo kryty technických sítí a svým tvarem připomínají běžeckou dráhu. Na střeše vstupní haly vzniklo komunitní basketbalové hřiště pro sportovní vyžití i v dobách, kdy bude vnitřní sportoviště obsazeno.

Design interiéru – závěrečné práce

Ceny neuděleny.