Andrea Balcarová / Proměna

Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku v Hradci Králové

Proměna je edukační a motorická hračka/sedačka pro děti v předškolním věku. Jakýmkoliv otočením hračky se promění na jiné zvíře, nemá však být na první pohled poznat o co se jedná, dítě si to samo při hře představí.
Mým záměrem bylo vytvořit multifunkční hračku, kterou by děti mohly zahrnout do jejich vlastní hry (hraní na piráty, indiány, princezny..), ale zároveň aby byla využita i v jiném směru než hraní, třeba na ní jen ležet, houpat nebo ji zahrnout do učení. Vytvořila jsem tedy hračku, která dítě zabaví a zároveň naučí, rozvine jeho představivost a motorickou schopnost.
Každá látka je hmatově úplně jiná, tím děti rozeznávají různorodost materiálů. Proto jsem záměrně vybírala látky jako např. modrá, která je jemná, jako kůže delfína, a látka zelená, která je hrubší jako kůže želvy.
Abych zjistila, co děti ve tvaru vidí, navštívila jsem mateřské školy a dětské domovy. Dětem jsem dala obrys hračky vybarvit a objevila se velmi častá želva, velryba s delfínem, dále kachna, prase, velbloud, šnek, pes, či dokonce mořská panna. 
Na výrobu jsem použila zbytky potahových látek z hradecké čalounické firmy Polstrin, molitan z čalounictví v Náchodě a pojenou polyuretanovou pěnu z firmy Purtex v Malé Skalici.
Potah je z odolné čalounické látky. Kdyby se zašpinil, na užší části se nachází skrytý zip, potah se dá sundat a jednoduše vyprat.
Molitan je měkký a lehký a děti si o něj nijak nemohou ublížit. Použila jsem dva druhy, jeden jako zpevňující prvek, tím je pojená polyuretanová pěna a druhý, jako měkký obal.

Zuzana Bradová / Pár křesel – Modular Twin

SOŠ obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Zadání bylo vytvořit dvě křesla, která spolu budou nějakým způsobem ladit, ale zároveň budou odlišná, tak aby bylo možné postavit je vedle sebe do jedné místnosti. Následně jsem měla jedno z křesel realizovat. Křesla jsem odlišila pomocí ergonomie, první křeslo, které jsem vyráběla, má rozměry klasického křesla (výška sedáku 40 cm, hloubka sedáku 60 cm), a druhé vychází z barové židle (výška sedáku 60 cm, hloubka 45 cm). Křesla jsou modulární, tudíž je lze rozložit na dvě části, které slouží jako stoleček a stolička. Obě části mají tvar poloviny šestiúhelníku a spojují se pomocí drážek, které má každá z částí. Ty se do sebe jednoduše zasunou a křeslo je složené. Po složení křesla vzniká pod sedákem úložný prostor na knihy nebo třeba na polstrování, které je rovněž součástí křesla. Nad sedákem vzniká malá mezera, díky které lze polstrování snadno připevnit. Polstrování se skládá z výplně a povlaku. Vnitřek polstrování je jednoduchý polštář naplněný výplní do polštařů a je prošitý knoflíky, které zařídí stabilní a pohodlnější sezení. K tomu patří povlak, který má zespodu skrytý zip a po stranách popruhy se suchým zipem, pomocí kterých se připevní ke křeslu, aby nespadlo. Křesla jsou určena primárně do kavárny nebo knihovny, ale lze je využít i v jiných prostorách, například v obývacím pokoji. Dále lze zvýšit možnosti využití změnou materiálu (plast a kůže – čekárna u lékaře) nebo změnou ergonomie u dětského nábytku.  Na křeslo jsem použila březovou překližku, kterou jsem ošetřila transparentním olejem na dřevo a na polstrování velurovou potahovou látku s odolností vůči oděrům 140 000 cyklů.

Pavla Domácí / EXPRESS -the luxury tram bar-

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o. (SŠDI)

Tramvajové bary EXPRESS jsou luxusním způsobem večerní zábavy, která vás rovnou přiblíží místu bydliště aniž vbyste vykročili nohou z baru. – Koncept tvoří oblouk, točivý pohyb, luxusní materiály a napomáhá tomuj i samotný tvar tramvaje. Právě oblouk navozuje pocit klidu vs luxusní materiály interiéru dodávají život a tu správnou atmosféru. Prostor tramvaje EVO2 je členěn na celkem 4 části aby uspokojil i náročné zákazníky: Hlavní bar, Lounge zóna, Bar určený pro sezení, Salonek. Toalety jsou řešeny na konečných zastávkách -Vstup do tramvaje pouze s rezervací přes mobilní aplikaci, kde se zároveň i objednávají a platí drinky – ke vstupu se naskenuje QR kód Voda je skladována pod zvýšenou podlahou v prvním vagónu.

Radka Ducháčková / Mantis

Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Volyně

Němý sluha Mantis je inspirovaný fascinujícím zástupcem hmyzu – kudlankou nábožnou. Nejvýraznější jsou modlící se „ruce“, které jsou zároveň nejpraktičtější částí němého sluhy. Mantis není pouze designovým prvkem, ale i dobře využitelným kusem nábytku. Zvolený odstín je stejně unikátní jako sama kudlanka, působí elegantně a vyniká.

Kristína Gallová / bistro BLOQ

Michael – Střední škola, Gymnázium a Vyšší odborná škola, s.r.o.

Bistro BLOQ je součástí kompozice tří objektů, které se zaměřují na komunitu, zážitek a vaše smysly. Hlavní objekt je určený pro posezení a gastronomický zážitek z unikátní molekulární kuchyně.

Nikola Hlávková / Meraki

Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Volyně

Stolek má dvě odkládací plochy – nižší skleněnou o průměru 650 mm a vyšší dřevěnou o průměru 490 mm. Obě desky jsou vloženy do drážek vertikálního dřevěného válce o průměru 290 mm a výšce 600 mm. Tento válec je dutý. Skleněná deska je centricky uchycena v dřevěné kouli o průměru 280 mm. Dřevěnou desku podpírá excentricky ve výšce 460 mm dřevěný válec o průměru 140 mm, který vznikl vyříznutím z většího válce.

Zuzana Jirková / Espresso bar

SOŠ obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Interiér tvoří inovativní celek plný harmonie. Jelikož se místo určené pro kavárnu nachází v Praze, přála jsem si přenést do prostoru prvky přírody, jako jsou například luční květiny nebo také strom uprostřed sedacího prostoru.
Úkolem bylo také navrhnout plně funkční barový pult který bude sloužit nejen pro vykonání práce ale bude i vizuálně zajímavý. Za zmínku stojí rozložení interiéru a celkové řešení dispozice. Dále také soulad materiálů. Jakožto produkt navíc pro ucelení práce, jsem vytvořila glazurovaný hrnek z keramiky.

Eliška Klovrzová / Caffewood cave

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o. (SŠDI)

Kavárna „Caffewood Cave“ čerpá inspiraci z krápníkových jeskyní. I přesto, že inspirace vychází ze studeného jeskynního prostředí, interiér je převážně z dřeva, což vytváří útulný a moderní prostor pro relaxaci. Obložení tvoří překližované desky ve světlých a tmavých odstínech, včetně černé LDTD, a přetváří studenou jeskyni na příjemné místo. Pracovní plochy jsou z kompaktních desek v černé a světle šedé barvě, zatímco osvětlení je z LED zdrojů s možností nastavení barev a intenzity, což umožňuje vytvářet různé atmosféry podle potřeby. Celkově projekt zahrnuje 130 vrstev desek.

Ema Krajíčková / 5 needs 4/4

Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku Hradec Králové

Tento byt je místo, kde mohou složit hlavu až čtyři studenti, kteří přijeli na stáž studovat, pracovat a bavit se. 
Mým cílem bylo vytvořit prostředí, kde by bylo možné krátkodobě bydlet a užívat si radosti i povinnosti studentského života a proto byt splňuje 5 základních potřeb jídlo, zábava, hygiena, spánek a studium, které jsou v interiéru kontrastně odlišeny barvou. 

Michal Kreis / Včelí úl Vertical

SOŠ obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Vertical je originální včelí úl, jehož inovativní systém vkládání rámků s plástvemi z čelní a zadní strany ulehčuje včelaři přístup do plodových pater při týdenní kontrole úlu. Včelař tak nemusí odebírat horní medová patra (nástavky). Do plodového patra se vejde 26 plodových rámků (2 řady po 13ks), což je ještě o 4 rámky více, než se vejde do dvou klasických plodových pater na sobě. V úlu je už zabudované i jedno medové patro, na které je možné dále stavět další nástavky nebo například krmítko na doplnění zásob včel cukerným roztokem. Rozměrově vychází Vertical z již existujícího úlu Optimal, což podporuje kompatibilitu s tímto úlem a usnadňuje tak jeho výrobu sériově vyráběnými kusy. Kompatibilní jsou samozřejmě také rozměry rámků. Celý tento koncept je zabalen do designového pláště, inspirovaného divokými úly, který má zároveň konstrukční funkci. Úl Vertical je v souladu s moderním tzv. nástavkovým včelařením, obsahuje všechny potřebné části včetně mateří mřížky, varroa dna i vodováhy a je zcela funkční.

Michal Kreis / stolička STOOL + design studio

SOŠ obchodu, užitého umění a designu, Plzeň

Úkolem bylo navrhnout dispozici, vybavení a neotřelý design našeho budoucího vlastního designérského studia. Limitem naší práce byl prostor a nutnost umístit do něho recepci, showroom, kancelář pro ředitele a pracovní místa pro minimálně 8 designérů. Prostory se nachází v posledním patře administrativní budovy v Plzni a mají rozlohu 187m2 a 35m2 velkou terasu.
Interiér jsem rozdělil na potřebné zóny a snažil jsem se vytvořit jedinečný design tak, aby jasně prezentoval způsob mojí práce, můj vkus a každému návštěvníkovi, který do prostor vejde bylo jasné, že se jedná o designérské studio. Neméně významné pro mne bylo, aby samotní designéři měli dostatek příjemného prostoru pro svoji práci, ale i krátký odpočinek. Velký důraz jsem kladl na osvětlení, vybral jsem výrazná svítidla, která v interiéru vyniknou. Pro zvýšení útulnosti prostoru jsem navrhl všude dostatek zelených rostlin, které tvoří i paravány mezi zónami.
Recepční prostor zdobí logo mé společnosti a prezentace produktů, které jsem navrhl. Jde například o paraván Concrete, věšák Linehang a multifunkční stoličku do koupelny Stool. Další návrhy a rozpracované projekty může návštěvník spatřit na nástěnkách ve studiu.
Multifunkční stolička do koupelny STOOL, která kromě běžného užití může sloužit i pro odkládání oblečení nebo k ukládání čistých ručníků a drobných hygienických potřeb. V podnoží je k tomuto účelu instalována polička, která zároveň slouží jako trnož. Stolička je vyrobena z jednoho kusu ocelového ohýbaného plechu a jako sedák je použita dvojitá dubová spárovka.
Hodí se do moderních koupelen a ladí s křížovým obkladem vyobrazeném v horní části plakátu.

Irena Kuthanová / Every

Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí

Jedná se o maturitní projekt, pod vedením pedagoga Mgr. Libora Uhra. Every je série tří stoliček, určených do bytového prostoru. Svým vzhledem v interiéru vyniká nejen jako solitér, ale také v sérii, která nabízí i další možnosti využití. Právě například možnost stohovatelnosti umožnuje uživateli vytvářet různé varianty sestav podle své představivosti.

Nikola Lážková / Bistro v areálu ČVUT

Michael – Střední škola, Gymnázium a Vyšší odborná škola, s.r.o.

Mým hlavním konceptem je vytvoření prostředí, které odráží technickou a stavební esenci fakulty. Modré lešení, které je pochozí a vede studenty až na střechu bistra, umožňuje návštěvníkům díky prosklené ploše nahlédnout dovnitř a sledovat dění v interiéru. Samotný interiér je minimalistický, dominuje betonový materiál a nabízí pouze omezené množství míst k sezení. 

Lenka Melicharová / Cherry

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o.

Projekt Cherry vznikl ve škole na zadání ,,sezení ve veřejném prostoru“ na téma ,,on line-off line“. Následná výroba probíhala ve školních dílnách. Cherry je elegantní a nadčasové sedadlo.

Sára Nedbálková / KUBISTICKÝ INTERIÉR

Střední škola a Vyšší odborná škola tradičních řemesel s.r.o., Brno

Chtěla bych zde představit svůj návrh na novodobý kubistický interiér. Zadání ze strany školy znělo, abychom vytvořili soukromý interiér pro přechodné bydlení v předem stanoveném bytovém celku. Navrhovala jsem pět místností: zádveří, wc, koupelnu, ložnici a kuchyni s obývacím pokojem. Má prvotní idea byla vytvořit neobvyklý interiér inspirovaný uměleckým směrem 20. století, který se do architektonické a interiérové tvorby příliš nepromítl. Z toho vznikl koncept kubistického interiéru v 21. století. Inspirovala jsem se zejména Josefem Gočárem, Pavlem Janákem a Vlastislavem Hofmanem. Koupelna, wc a ložnice jsou inspirovány černobílou kubistickou keramikou od Pavla Janáka a Vlastislava Hofmana. Zádveří a kuchyně s obývacím pokojem jsou inspirovány Josefem Gočárem, kde jsem použila zejména tmavé odstíny dřeva, světlou látku, žlutý a bílý kov. V celém interiéru jsou použity jak reprodukce původního kubistického nábytku tak nově navržený nábytek na míru. V obývacím pokoji je použita barevná litografie od Františka Kysely jako tapeta. Jako materiály je zde zastoupeno nejvíce ořechové a dubové dřevo, keramika, mosaz, kov, sklo. Mým záměrem bylo vytvořit bydlení s neobvyklým prožitkem a pocitem spojení s umění a českou kulturou. Kubismus se totiž v architektuře a interiéru projevil zejména v českých krajích. 

Sára Nedbálková / PEPPER

Střední škola a Vyšší odborná škola tradičních řemesel s.r.o., Brno

Chtěla bych zde představit svůj prototyp skleněného paprikového květináče. Zadání ze strany školy znělo, abychom navrhli a případně zrealizovali zařizovací prvek nebo doplněk do interiéru. V první části mého navrhování jsem si zvolila stěžejní materiál celého projektu a to je sklo. Vytvořit paprikový květináč mě napadlo při uvažování nad organickými tvary. Paprika mě inspirovala svým různorodým a zajímavým tvarem, který se dá díky vlastnostem skla ideálně podtrhnout. V další části jsem se snažila hledat ideální stylizovaný tvar. Chtěla jsem vytvořit designový doplněk do jakékoliv domácnosti s jednoduchou funkcí. Tento květináč se tedy skládá ze tří částí: horní koule s otvorem na bavlněný provázek, samotná paprika a kovový stojan. Celá funkce spočívá v tom, že do horní koule vložíte rostlinu s hlínou, bavlněný provázek necháte v hlíně a část svěsíte do samotné papriky kde je voda. Rostlina si tedy bere vody tolik, kolik potřebuje, a proto nepotřebuje mnoho péče. Všechny otvory jak u horní části, tak u papriky jsou rozměrově navrženy tak, aby se do něj pohodlně vešla ruka a vše se dalo čistit. Fyzická podoba Papriky je pouze prototypově odlitá z epoxidové pryskyřice a akrylové koule. Vizualizace a kresby ukazují, jak by ze skla reálně vypadala.

Rozálie Ostertágová / bistro Skleník

Michael – Střední škola, Gymnázium a Vyšší odborná škola, s.r.o.

Skleník, je prostorné prosklené bistro, které propouští dostatek světla a umožňuje návštěvníkům vychutnat si krásu přírody z pohodlí interiéru. Interiér je zařízený převážně z betonu a oceli, aby vytvořil moderní a příjemnou atmosféru.
Na jídelním lístku bistra se nachází pouze sezónní a čerstvá zeleninová jídla, která jsou připravovaná z místních surovin.

Vojtěch Piroh / Soulad

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o.

SOULAD. Sedadlo navržené jako solitér do veřejných prostor. Díky své koncepci nabízí klid a soukromí oběma sedícím. Sezení je zamýšleno následovně: první osoba sedí bokem k opěradlu na delší straně sedadla, na kratší straně sedí osoba druhá, která se o opěradlo opírá zády. Konstrukce z jasanových latí a mořené překližky tvoří harmonický celek. Přestože je masivní, působí elegantně a vyváženě.

Aneta Tůmová / MOODY DOTS

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o.

Moderní rodinný dům s interiérem inspirovaný barevnými puntíky, které vnášejí jedinečnou atmosféru do každého koutu. Pečlivě vybrané a umístěné barvy jsou navrženy tak, aby vyjadřovaly specifickou náladu a styl jednotlivých částí, čímž vytvářejí živou paletu emocí. Propojení světlých tónů s výrazně barevnými akcenty a zaoblenými tvary dodává prostoru hravost a dynamiku, čímž potrhují jedinečný charakter tohoto projektu.
Tento interiér je ideální pro rodiny s dětmi, které ocení hravé a barevné prostředí, nebo pro mladé páry, které chtějí vytvořit domov plný života a energie. Stejně tak by mohl být atraktivní pro jednotlivce, kteří touží po stylovém prostředí, jež odráží jejich osobnost a životní styl. Interiér nabízí moderní, a přitom hravý design, který přináší radost a inspiraci do každodenního života jeho obyvatel, a zajišťuje harmonické a inspirativní prostředí.

Aneta Tůmová / NObE

Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec, s.r.o.

Němý sluha NObE vznikl v rámci školní práce „Úložné nábytek.“   
Skládá se z věšáku a botníku, které jsou inspirovány tvarem noty. Jedná se o kreativní a originální řešení, které může zaujmout každého, kdo se zajímá o design. Botník je vyroben z jasanové spárovky, což z něj dělá nejen krásný prvek interiéru, ale také velmi odolný a trvanlivý kus nábytku. Jeho jednoduchý a moderní design perfektně doplňují ocelové trubky, které tvoří věšák. Jasanová spárovka je natřena voskem do vnitřních prostorů a na ocelové trubky byla použita matná černá syntetická barva. Tento materiál je vysoce pevný a zároveň lehký, což umožňuje snadnou manipulaci a umístění němého sluhy v různých prostorech.
Věšák a botník jsou navrženy tak, aby se perfektně hodili do moderního interiéru, ale zároveň nabízeli dostatek úložného prostoru pro oblečení a další předměty. Jeho tvar noty dodává celému nábytku unikátní a originální vzhled, který rozhodně nezůstane bez povšimnutí.
Celkově lze říci, že tento designový němý sluha je skvělým příkladem spojení moderního designu a funkčnosti.

Vendula Vajsarová / Němý sluha CONNECTO

Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Volyně

Němý sluha slouží k pověšení a přehazování oblečení, deštníků a všeho, co je právě potřeba odložit. Pro realizaci jsem vybrala dubový masiv. Jednotlivé dílce jsou spojeny přeplátováním. Povrchová úprava je provedena tvrdým voskovým olejem v kombinaci s bílou akrylovou vodou ředitelnou barvou.